Kontakta oss gärna om du vill kolla att informationen fortfarande gäller.
Hotar coronaviruset dina resplaner?
Har du beviljats ett bidrag för en fortbildnings- eller studieresa i grupp eller enskilt? Är du rädd att resan inte blir av för att du själv valt att inhibera den eller för att den ställts in?
Vad gäller för Kulturfondens bidrag?
Du behöver inte återbetala bidraget om du redan har betalt resan och den inte går att avboka eller flytta. Däremot vill vi att du i detta fall skickar in redovisningen inom en månad efter att resan ställts in och bifogar kvitton eller andra bevis på de faktiska kostnaderna. Beskriv i redovisningen varför resan ställdes in.
Om du ännu inte haft utgifter och bidraget är oanvänt går det bra att skjuta fram resan. Mejla kansliet(at)kulturfonden.fi när de uppdaterade resplanerna klarnat, så kan vi justera tidtabellen för redovisningen av bidraget.
Om du inte ännu har lyft ett beviljat resebidrag, rekommenderar vi att du väntar tills läget med coronaviruset har lugnat sig och du kan göra nya resplaner.
Våra bidrag måste alltid användas för det ursprungliga ändamålet. Det här är viktigt för att beslutsprocessen ska vara rättvis för alla sökande. Tyvärr är det alltså inte möjligt att använda bidraget för ett liknande ändamål, men du kan alltid skicka in en ny ansökan för ett nytt projekt till oss.