Vill du ha hjälp med din ansökan?
I november tar vi emot ansökningar inom alla områden. Vi har samlat våra bästa tips för din ansökan på vår webbplats. Vi ordnar också Zoom-kliniker – du kan enkelt boka ett möte med våra ombudsmän för att diskutera din ansökan.
På vår webbplats har vi listat våra bästa tips som vi gärna ser att du läser innan du börjar med din ansökan.
Här finns ombudsmännens 16 bästa tips för att kringgå de vanligaste misstagen i ansökan.
Här har vi samlat länkar till alla våra artiklar som kan hjälpa dig med din ansökan.
Titta gärna även på våra instruktionsvideor om ansökan.
Boka en ombudsman
Om du vill diskutera din ansökan kan du boka ett möte med någon av våra ombudsmän via Zoom. Gå till vår bokningssida för att boka en Zoom-kliniktid.
Vi arrangerar även två fysiska ansökningskliniker på Luckan i både Åbo och Karleby den 15 november.
Här kan du boka ett fysiskt möte med en ombudsman på Luckan i Åbo den 15.11.
Här kan du boka ett fysiskt möte med en ombudsman på Luckan i Karleby den 15.11.
Träffen är 30 minuter lång. Vi erbjuder många tider i november, också under kvällar.
Beskriv kort ditt ärende i din bokning. Du kan inte själv välja vilken ombudsman du bokar ett möte med, men vi matchar dig vid behov med den ombudsman som kan ditt område bäst. Vi läser inte din ansökan under mötet men ger dig gärna tips och råd på vägen.
Efter att du bokat tid får du en bekräftelse per mejl som innehåller länken till mötet. Om ni ska vara flera med på mötet kan du skicka länken till de andra deltagarna.
Behöver du mera hjälp?
Behöver du särskilt stöd för att göra din ansökan? Då kan du kontakta någon av våra ombudsmän.
Här hittar du tips för dig som upplever att vårt ansökningssystem inte är tillräckligt tillgängligt.
Vill du hellre ringa eller mejla?
Du kan alltid också ringa eller mejla oss. Våra kontaktuppgifter hittar du här.
Har du en teknisk fråga?
I november kan du ringa vår hjälplinje om du har en teknisk fråga om vårt ansökningsprogram. På den här sidan kan du läsa mer hjälplinjen. På sidan hittar du också telefonnummer och jourtider.
Våra ombudsmän svarar inte på tekniska frågor om vårt ansökningsprogram under Zoom-möten.